6 λεπτά ανάγνωσης
12 Apr
12Apr

Πριν την εξάπλωση του κορονοιού στην χώρα μας σε όποιον έλεγες ότι η γραφειοκρατία του Δημοσίου θα καταπολεμηθεί 

με την χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών θα σε πέρναγαν για τρελό.Να όμως που ξαφνικά όλα παίρνουν τον δρόμο τους,στον δρόμο που χάραξαν οι Μεγάλες Ευρωπαικές Χώρες και όχι μόνο.Το μεγάλο στοίχημα όμως δεν είναι η χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Δημοσίου αλλά πόσο λειτουργικές θα είναι οι πλατφόρμες και τι απαιτήσεις θα έχουν (ηλεκτρονική γραφειοκρατία)
Με τα μέχρι τώρα δεδομένα και τις υπηρεσίες που είναι σε εφαρμογή το διάστημα της επιδημίας, υπάρχουν πάρα πολλά κενά στην λειτουργία τους.

Το πιο σημαντικό είναι η κακή ενημέρωση και ελλειπής οδηγίες χρήσης αυτών.Αυτό σημαίνει ότι μόνο ένας εξειδικευμένος επαγγελματίας (λογιστής, δικηγόρος),θα μπορεί να αντεπεξέλθει σε αυτές,γιατί έτσι έχει μάθει τόσα χρόνια διαβάζοντας τις εγκυκλίους, νόμους και με πολλή εξάσκηση πάνω σε αυτές. Σε αυτόν τον επαγγελματία

θα απευθυνθεί και ένας συνταξιούχος ή ακόμα και ένας νέος που για διάφορους λόγους δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στις τεχνολογικές εξελίξεις.


Το ερώτημά μου είναι το εξής.Γιατί τόσα χρόνια δεν γινόταν αυτό και έπρεπε να διαλυθεί η οικονομία από έναν ιό για να εξελιχθούμε τεχνολογικά όπως όλες οι χώρες του κόσμου;

Η απάντηση είναι σε αυτούς που κάθονται στις δημόσιες καρέκλες και εκτελούν έργο υπέρ της γραφειοκρατίας.Βεβαίως από που θα πληρωθούν;τι δουλειά θα τους βάλουμε να κάνουνε;

Γι΄αυτό 100% τεχνολογική εξέλιξη και χρήση μόνο ηλεκτρονικών υπηρεσιών στην Ελλάδα δεν θα δούμε άμεσα.Πάντα κατά την χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας θα υπάρχει αυτό το παραθυράκι πρέπει να μεταβείτε στην εφορία, Δήμο και τα λοιπά (βλέπε επίδομα κ.ε.α. επίδομα στέγασης, για το πιο απλό πράγμα σου βγάζει μήνυμα μεταβείτε στον Δήμο σας.)

Τελευταίο ερώτημα.Πόσες υπηρεσίες που γίνονται εκτάκτως αυτή την περίοδο θα συνεχίσουν μετά την ελάφρυνση των μέτρων;Επικίνδυνο να απαντηθεί τώρα.Θα εκθέσουμε πολλούς.


ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ


Την γνωρίζουμε πολύ καλά πρώτα από τον Ιδιωτικό τομέα

ΤΡΑΠΕΖΕΣ-->Για να ανοίξεις έναν λογαριασμό ή μία ενημέρωση λογαριασμού σου ζητάνε 10 εκτυπώσεις φορολογικού χαρακτήρα, τηλεφώνων και ότι άλλο ζητάνε. Επικαιροποίηση στοιχείων κάθε 2 χρόνια να δουν αν είσαι ζωντανός και αν δουλεύεις ακόμα και τα λοιπά
ΚΙΝΗΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ-->Τα ίδια και χειρότερα από τις τράπεζες.Προσπαθείς να αποδείξεις ότι είσαι άνθρωπος που ζητάει το αυτονόητο.

Δημόσιος Τομέας
Γενικά.Καμία σύνδεση φορέων Δημοσίου μέχρι στιγμής.Αναμένουμε και θα αναφερθούμε κάποτε.


Τι είδαμε αυτό το διάστημα της πανδημίας από τους πελάτες ενός λογιστικού γραφείου


Δημιουργία E-BANKING

Κατευθυνόμενος ένας πολίτης προς την τράπεζα για να πληρώσει τις υποχρεώσεις του η απάντηση που έπαιρνε από τους υπαλλήλους αυτής, ήταν η δημιουργία e-banking

για να μπορείς να κάνεις όλα αυτά που έκανες στην τράπεζα από το σπίτι σου.Όμως δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, όπως είπαμε και πριν, για κάποιους πολίτες.

Η μόνη επιλογή ήταν να απευθυνθεί στον λογιστή του και να του φτιάξει το e-banking.Πόσο εύκολο είναι όμως η δημιουργία τέτοιας υπηρεσίας από τρίτον;Μια υπηρεσία με 

ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, χρήματα, και τα λοιπά; Ο λογιστής είναι υποχρεωμένος να εκτελέσει αυτή την ενέργεια που του ζητάει ο πελάτης;Άλλη επιλογή δεν έχει δυστυχώς

γιατί είναι πελάτης του και το ζητάει.Το μόνο που μπορεί να κάνει ο Λογιστής είναι να τον ενημερώσει ότι θα έχω πρόσβαση στον λογαριασμό σας και θα βρεθώ απέναντι 

σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα την στιγμή που εκτελούμε μία ενέργεια και χρειάζομαι την συγκατάθεσή σας.Μία επιπλέον εργασία για τον λογιστή στον εργασιακό του βίο θα 

είναι και η εκτέλεση πληρωμών προς όφελος των πελατών του, τον οποίον εμπιστεύονται.


Ηλεκτρονική Εξουσιοδότηση (Υπεύθυνη Δήλωση)

Μία απλή διαδικασία αλλά και αυτή έχει πολλά κενά.Το μεγαλύτερο είναι ο αριθμός τηλεφώνου που συμπληρώνεις για την επιβεβαίωση και αποστολή μοναδικού κωδικού.

Άρα ο λογιστής αφού έχει πρόσβαση στους κωδικούς του πελάτη του θα μπορεί να κάνει εξουσιοδοτήσεις συμπληρώνοντας τον κινητό του όποτε θέλει χωρίς να γνωρίζει ο πελάτης του.Αν υπάρχει εμπιστοσύνη 

που πρέπει να υπάρχει τότε καλώς.


Δε θα αναφερθώ στις υπεύθυνες δηλώσεις των εργαζομένων γιατί βγαίνουμε εκτός θέματος αν και θα αναφέρω πόσο αγχωτικό είναι να συμπληρώνεις ένα IBAN χωρίς κανέναν έλεγχο από την πλατφόρμα

και να κάνεις υποβολή.Ποιος θα ευθύνεται σε περίπτωση λάθους;Μόνιμη εξουσιοδότηση στον λογιστή από τον πελάτη του θα ήταν μία καλή λύση.

Συμπέρασμα: Υπομονή για ένα καλύτερο μέλλον

Σπυρόπουλος Απόστολος


Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.